Соціально-емоційне навчання і громадська активність у дії
У Нововолинській школі №7 обговорили переваги соціально-емоційного навчання у контексті громадської активності. Інтерактивні презентації організувало Всеукраїнське молодіжне громадське об’єднання «Студентське братство», аналогічні заходи вже відбулися у 12 містах, розташованих у 7 регіонах України.
Лектор Студентського братства Катерина Бовсунівська, яка навчається у Київському національному університеті ім.Т.Шевченка, залучила школярів до інтерактивної гри «Подумай, поговори, презентуй». Під час гри об’єднані у дискусійні групи учні самі висунули ідеї, якою має бути емоційно компетентна людина, здатна ефективно керувати своїми емоціями.
Учасники презентації довідалися, що емоційний інтелект (або інший варіант перекладу з англійської – «емоційна розумність») – це здатність розпізнавати свої емоції, розуміти їх сильні сторони та обмеження, вміння керувати емоціями. За висновками вчених відчуття щастя лише на 20 % залежить від загальних розумових здібностей, а на 80 % саме від емоційного інтелекту.
Лекторка наголосила, що чим довше ми можемо відкласти реакцію на певний емоційний подразник і все гарно обдумати, тим краще рішення ми ухвалимо.
На презентації також мова пішла про те, що у системах освіти країн Північної Америки і Європи використовуються програми соціального-емоційного та етичного навчання (Social, Emotional and Ethical Learning), наприклад, низку відповідних навчальних планів для різних категорій молоді розроблено американським університетом Еморі (Emory University).
Українське міністерство освіти і науки підтримує ідею впровадження в Україні західних розробок у цій сфері та вже затвердило перші методичні посібники з соціально-емоційного навчання, які використовуються у рамках програми «Лайонс Квест» «Соціальні та емоційні компетенції ХХІ століття». Кожна українська школа може почати впроваджувати цю програму, якщо її вчителі пройдуть безкоштовні тренінги, які проводить організація «Лайонс Клабс Інтернешнл – Україна».
Застосувати на практиці навички соціально-емоційного навчання можна не лише в академічній сфері, але й у волонтерстві.
Наприкінці інтерактивного заходу школярі подивилися телесюжети про громадські заходи, під час яких у дії можна проявити навички емоційного інтелекту та емпатії – вміння співпереживати, чути один одного, а також демонструвати дбайливе ставлення до своєї громади, країни та планети загалом. Тому Студентське братство за підсумками презентації закликало усіх зацікавлених проявити себе в різних суспільно корисних справах, наприклад, у охороні довкілля свою краю, у волонтерському прибиранні сміття, а також у проведенні у школах просвітницьких заходів, наприклад, кіноуроків для підвищення екологічної свідомості однолітків, розуміння проблем глобального потепління, зміни клімату тощо.
Після інтерактивної лекції охочі старшокласники записалися у волонтери, тепер вони зможуть отримати від Студентського братства більше інформації та підтримки для розвитку соціально-емоційних компетенцій та громадської активності.
Коментарi