Соціально-емоційне навчання і громадська активність у дії

У Нововолинській школі №7 обговорили переваги соціально-емоційного навчання у контексті громадської активності. Інтерактивні презентації організувало Всеукраїнське молодіжне громадське об’єднання «Студентське братство», аналогічні заходи вже відбулися у 12 містах, розташованих у 7 регіонах України.

Лектор Студентського братства Катерина Бовсунівська, яка навчається у Київському національному університеті ім.Т.Шевченка, залучила школярів до інтерактивної гри «Подумай, поговори, презентуй». Під час гри об’єднані у дискусійні групи учні самі висунули ідеї, якою має бути емоційно компетентна людина, здатна ефективно керувати своїми емоціями.

Учасники презентації довідалися, що емоційний інтелект (або інший варіант перекладу з англійської – «емоційна розумність») – це здатність розпізнавати свої емоції, розуміти їх сильні сторони та обмеження, вміння керувати емоціями. За висновками вчених відчуття щастя лише на 20 % залежить від загальних розумових здібностей, а на 80 % саме від емоційного інтелекту.

Лекторка наголосила, що чим довше ми можемо відкласти реакцію на певний емоційний подразник і все гарно обдумати, тим краще рішення ми ухвалимо.

На презентації також мова пішла про те, що у системах освіти країн Північної Америки і Європи використовуються програми соціального-емоційного та етичного навчання (Social, Emotional and Ethical Learning), наприклад, низку відповідних навчальних планів для різних категорій молоді розроблено американським університетом Еморі (Emory University).

Українське міністерство освіти і науки підтримує ідею впровадження в Україні західних розробок у цій сфері та вже затвердило перші методичні посібники з соціально-емоційного навчання, які використовуються у рамках програми «Лайонс Квест» «Соціальні та емоційні компетенції ХХІ століття». Кожна українська школа може почати впроваджувати цю програму, якщо її вчителі пройдуть безкоштовні тренінги, які проводить організація «Лайонс Клабс Інтернешнл – Україна».

Застосувати на практиці навички соціально-емоційного навчання можна не лише в академічній сфері, але й у волонтерстві.

Наприкінці інтерактивного заходу школярі подивилися телесюжети про громадські заходи, під час яких у дії можна проявити навички емоційного інтелекту та емпатії – вміння співпереживати, чути один одного, а також демонструвати дбайливе ставлення до своєї громади, країни та планети загалом. Тому Студентське братство за підсумками презентації закликало усіх зацікавлених проявити себе в різних суспільно корисних справах, наприклад, у охороні довкілля свою краю, у волонтерському прибиранні сміття, а також у проведенні у школах просвітницьких заходів, наприклад, кіноуроків для підвищення екологічної свідомості однолітків, розуміння проблем глобального потепління, зміни клімату тощо.

Після інтерактивної лекції охочі старшокласники записалися у волонтери, тепер вони зможуть отримати від Студентського братства більше інформації та підтримки для розвитку соціально-емоційних компетенцій та громадської активності.

/Files/images/chemko/trenng_kiv/IMG-40a3d42316796b6d03894a7fc04807bd-V.jpg /Files/images/chemko/trenng_kiv/IMG-08f7fd2f88445c3f5ddba3a4e0a68312-V.jpg/Files/images/chemko/trenng_kiv/IMG-bac532e286dfab5d80c93586590ab0b4-V.jpg/Files/images/chemko/trenng_kiv/IMG-5861dc4c9de661ae1a523f9527402949-V.jpg /Files/images/chemko/trenng_kiv/IMG-7a45fcc0aa7351ba554433b6647a7307-V.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 37

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.